Pracownicy firmy PURM to załoga z długoletnim stażem specjalizująca się w branży hydrauliki siłowej jak i mechaniki pojazdowej, połączenie tych branży gwarantuje wykonanie usług na bardzo wysokim poziomie. Dzięki specjalistycznym maszynom oraz długoletniej praktyce każde uszkodzenie maglownicy jest dla nas rutynową naprawą wykonaną szybko, sprawnie i precyzyjnie. Gwarantujemy klientowi odbiór przekładni kierowniczej w stanie technicznym odpowiadającym nowemu produktowi, wraz z dołączoną do niej kartą gwarancyjną. Naprawione w ten sposób przekładnie kierownicze gwarantują ich wieloletnią bezawaryjną eksploatację praktycznie w każdych warunkach drogowych, wymieniając jedynie filtr oleju i olej na zalecany przez naszą firmą w okresach przeglądów okresowych. Świadczymy usługi dla szerokiej gamy odbiorców. Z naszych usług skorzystało już setki klientów indywidualnych a także współpracujemy z wieloma powszechnie znanymi i prestiżowymi serwisami samochodowymi na terenie całej Polski, co utwierdza nas w przekonaniu ze świadczymy usługi najlepszej jakości i konkurencyjne ceny.

Napisz do nas już teraz

Zarezerwuj jak najwcześniej korzystny dla siebie termin realizacji.

Potrzebujesz nas?
Zadzwoń 665-503-303
nasz e-mail kontakt@purm.com.pl
Pomoc techniczna
Kiedy nas odwiedzić

Przekładnie kierownicze ( maglownica ) ze wspomaganiem hydraulicznym są przystosowane do przenoszenia dużych obciążeń. Ich konstrukcja jest tego rodzaju, że przy starannej konserwacji i normalnej eksploatacji nie powinny wystąpić żadne zakłócenia.

Jednak w razie wystąpienia zakłóceń, należy znaleźć ich przyczyny oraz sposoby usunięcia. Poniżej przedstawiamy listę najczęstszych zakłóceń pojawiających się w eksploatacji przekładni kierowniczych.

Ciężkie obracanie się koła kierowniczego tylko w lewo lub tylko w prawo

Przyczyny problemu:
– Zawór ogranicznika skrętu działa za wcześnie (tylko przy.
przekładniach kierowniczych z hydraulicznym ogranicznikiem
kierowania).
– Uszkodzona wewnętrzna uszczelka.
– Wadliwe nastawienie rozdzielacza. (W takim przypadku przekładnia
kierownicza przy puszczonym kole kierowniczym samoczynnie obraca
się do jednego z położeń końcowych).

Ciężkie poruszanie się przekładni kierowniczej przy szybkim obrocie koła kierowniczego

Przyczyny problemu:
– Uszkodzony lub niedostatecznie napięty pasek klinowy pompy.
– Zatkany zawór ograniczenia wydatku w pompie.
– Pompa podaje niedostateczną ilość oleju.
– Powietrze w oleju.

Brak możliwości dokładnego kierowania pojazdem w czasie jazdy na wprost

Przyczyny problemu:
– Zbyt mała ilość oleju w układzie hydraulicznym (zostaje zasysane
powietrze).
– Pomimo uzupełnienia oleju powietrze dostaje się do przekładni
kierowniczej.
– Luźne śruby mocujące przekładnię do wspornika oraz wspornik do
podłużnicy ramy. Luzy na uchwytach zawieszenia resorów.
– Luz w przegubach kulistych drążków kierowniczych.
– Poluźnione śruby zaciskowe złącza sprzęgła elastycznego lub
przegubu krzyżakowego.
– Luz w rozdzielaczu hydraulicznym przekładni.

Samoczynne obracanie się przekładni kierowniczej w jednym kierunku do położenia końcowego

Przyczyny problemu:
– Wadliwe ustawienie rozdzielacza.

Brak samopowracalności układu kierowniczego

Przyczyny problemu:
– Nie przesmarowane zwrotnice lub inne części przenoszące ruch.
– Naprężona przekładnia kierownicza.
– W wałku kierowniczym przegubowym lub w przystawce kątowej mogą
wystąpić opory ruchu.
– Dociśnięta osłona gumowa przez czoło złącza przegubu do obudowy
rozdzielacza.
– Punkt środka parcia przekładni nastawiony ze zbyt dużym momentem
oporowym.

Głośna praca pompy

Przyczyny problemu:
– Za mało oleju w zbiorniku.
– Powietrze w oleju.
– Przewód tłoczny dotyka do ramy lub karoserii (silne hałasy wynikające
z bezpośredniego metalicznego kontaktu).
– Zbyt duże opory na ssaniu do pompy.

Drgania na kole kierowniczym

Przyczyny problemu:
– Niewyważenie kół lub bębna hamulcowego.
– Luz międzyzębny na zębach listwy;
– Niewłaściwe ustawienie zbieżności kół, pochylenia kół, wyprzedzenia
sworznia zwrotnicy lub kąta pochylenia sworznia zwrotnicy.
– Powietrze w oleju.

Ubytek oleju ze zbiornika

Przyczyny problemu
– Luźna pokrywa na zbiorniku oleju.
– Nieszczelny pierścień uszczelniający na wale pompy.
– Nieszczelny pierścień uszczelniający na wale głównym
(segmentowym) przekładni kierowniczej.
– Nieszczelny pierścień uszczelniający na wałku wejściowym przekładni
kierowniczej.
– Nieszczelne pierścienie uszczelniające o przekroju okrągłym przy
pokrywie pośredniej.
– Nieszczelne pierścienie uszczelniające przy pokrywie obudowy.

Ciężkie kierowanie przy skręcie w lewo i w prawo

Przyczyny problemu:
– Za mała ilość oleju.
– Uszkodzone lub zbyt luźne paski klinowe.
– Zapowietrzona instalacja hydrauliczna.
– Niedrożny lub zawieszony jest zawór ograniczenia wydatku w pompie.
– Uszkodzony wkład filtru oraz zatkany otwór do przewodu ssącego.
– Zatkany filtr oraz przewody.
-Występowanie oporów na przegubach przy obrocie kołem kierowniczym.
– Uszkodzone wewnętrzne uszczelnienia w przekładni kierowniczej.
– Dociśnięta osłona gumowa przez czoło i złącza przegubu do obudowy
rozdzielacza

Adres

UL.LEGIONÓW 118 90-764 ŁÓDŹ

Kontakt z nami

biuro 665- 503 – 303
serwis 669 – 666 – 466
dział montażu 791 – 560 – 180

Godziny otwarcia

Od poniedziałku do piątku od 8:00 do 16:00

Punkt przyjęć przekładni Rawa Mazowiecka

603 – 363 – 609

Skontaktuj się z nami

    Wyślij
    Wyślij